četvrtak, 14. rujna 2017.

KLINCI SE RAZBIJAJU OD PARA: Rade bizaran posao ali zarade i po 350 evra dnevno (FOTO)


– Kad sam tek počeo da radim ovaj posao, sekao sam otprilike dva kilograma ribe u jednom danu. Zato danas mogu da odradim i do 80 kilograma, a nekad u jednom danu zaradim i do 4.500 norveških kruna (450 evra) – ispričao je Petersen

Deca u norveškom gradiću Balstadu koja rade na sečenju bakalara rade za ozbiljne dnevnice, od kojih su neke čak nekoliko stotina evra. Njihov posao je, naime, da seku jezik ovog norveškog specijaliteta za kojim postoji velika potražnja.

Bakalar se takođe dosta izvozi zbog čega na stotine dece imaju mogućnost da rade ovaj posao. Najspretniji zarađuju dnevnice od čak nekoliko hiljada norveških kruna (stotina evra).
Najbolje se pokazao 16-godišnji Trigv Petersen koji je ispričao svoju priču za portal Munchies.

Poslu ga je naučio otac koji je mesni ribar i koji mu je pokazao kako najbrže i najpreciznije da izreže jezike bakalara.
– Kad sam tek počeo da radim ovaj posao, sekao sam otprilike dva kilograma ribe u jednom danu. Zato danas mogu da odradim i do 80 kilograma, a nekad u jednom danu zaradim i do 4.500 norveških kruna (450 evra).
Kako je objasnio, ovaj posao je idealan način da mladi zarade novac i sebi priušte nove stvari, poput mobilnih telefona, laptopova ili odeće.
– Uspeo sam da uštedim dovoljno da otputujem u Ameriku. Uživaću u pustolovini od Njujorka do Havaja koju sam sam sebi priuštio – rekao je Petersen
Ribari iz Balstada već generacijama poklanjaju deci glave bakalara nakon što im deca odstrane jezike zajedno s bradom i vilicom da bi ih dostavili kupcima. Za kilogram jezika mogu da dobiju skoro sedam evra.
Deca su oduvek bila odgovorna za posao s jezicima bakalara, piše index.hr.
– Odraslima jednostavno nije dopušteno da dođu ovde i rade. To je naš posao, naša tradicija – kaže Johans, jedno od dece koja tu radi.

Nema komentara:

Objavi komentar